Fredericia – Kolding – Lunderskov – Tinglev – Padborg
Sommeren 2005 renoverede Banedannmark sporene mellem Fredericia og Lunderskov. I 6 uger fra den 27. juni var der enkeltsporstrafik med reduktion af antallet tog. Banedanmark informerede således:
I 2005 var der endnu ikke etableret dobbeltspor mellem Vamdrup og Vojens. BDKs TIB så derfor således ud for 2005:
Der har været mange småbaner med tilslutning til den Sønderjyske jernbane. Frem til 1920 lå jo grænsen mellem Danmark og Tyskland ved Farris, og der blev i starten af 1900-tallet etableret Kreisbahnen såvel ved Hadersleben (Haderslev) som Apenrade (Aabenraa). Disse smalsporede (1000 mm) baner blev efter 1920 videreført som Hadeslev [HAJ] hhv. Aabenraa [AaAJ] amts jernbaner. Men der var også en række andre baner som havde forbindelse med den Sønderjyske længdebane. Jeg har lavet et kort, hvorhen de forskellige baner tilstødte og hvorhen de ledte.
Søndag den 13. juli tog jeg til Lunderskov for at se hvordan trafikken afvikledes under byggeperioden.. Her er nogle af de billeder jeg tog: